P-platser

Parkeringsplatser Brf Nio längor

(uppdaterat 2023-02-24)

Totalt finns 26 platser fördelade enligt nedan:

9 platser:       Holbergsgatan                       Nr 1-7B
6 platser:       Björnsonsgatan                     Nr 8-13
11 platser:    Kiellandsplan                         Nr 14-24

Bra att veta:

13 av de 26 platserna har eluttag för motorvärmare (Björnsonsgatan och Holbergsgatan).

P-platserna har en gemensam kö.

Styrelsen administrerar kön. Kontakta styrelsen om du vill ställa dig i kö eller om du vill veta mer om din plats i kön.

Medlem får endast inneha 1 p-plats så länge det finns kö.

När någon plats blir ledig erbjuder styrelsen p-platsen till den som står först i kön.

P-platsen får inte överlåtas av bostadsrättsinnehavaren.

Om du under en tid inte har behov av din p-plats kan du skriftligen ansöka hos styrelsen om tillstånd till andrahandsuthyrning/upplåtelse. I sådana situationer ska du ange skälen för sin begäran. 3 + 3 månaders andrahandsuthyrning anses i regel godtagbart. Om styrelsen beviljar tillstånd, är utgångsläget att medlem ska erbjuda platsen den som står först i kön.

Tillstånd till uthyrning av bostaden i andra hand medför inte att samma tillstånd ges för p-platsen. Även i dessa situationer ska andrahandsuthyrning/upplåtelse av p-platsen i regel i stället erbjudas den som står först i kö.

Om du inte har behov av p-plats längre eller flyttar från föreningen ska du säga upp p-platsen genom kontakt med styrelsen via mail på den mailadress som anges på vår hemsida.

Månadsavgift:

P-plats 1-7:       450 kr. (elplatser med eluttag för motorvärmare )
P-plats 7A+7B:  300 kr.
P-plats 8-13:      450 kr. (elplatser med eluttag för motorvärmare )
P-plats 14-24:    300 kr