Brf Nio Längor

Bildades 2001 och upplåter bostäder i nio radhuslängor. Husen byggdes 1952-1960 och består av totalt 84 lägenheter från 3 till 6 rok.

Radhusen var fram till 2001 i Stockholmshems ägo. Efter ombildning och försäljning av ett antal hyresrätter upplåts nu 83 lägenheter med bostadsrätt och en med hyresrätt.

Styrelsen har möte ca en gång i månaden. Årsmöte (stämma) hålls under våren.

Kameral förvaltning
Föreningen har avtal med:
- Sveriges Bostadsrätts Centrum (SBC) angående ekonomisk förvaltning och lägenhetsförteckning.

Teknisk förvaltning
(skötsel och underhåll av fastigheterna) Föreningen tar själv hand om både reparationer och underhåll på längre sikt.

Serviceavtal
Föreningen har slutit avtal med följande leverantörer:
-  Tele2 för kabel-TV och bredband. Avtalet togs över från Stockholshem vid ombildningen och gäller fram till år 20xx

-Skadedjursbekämpning: Anticimex Tel: 075-245 10 00, kundservice@anticimex.se , (ingår i föreningens fastighetsförsäkring, kontaktas direkt av bostadsrättsinnehanvaren)

- Teknikförvaltning i Stockholm AB för reparationer på de delar som föreningen ansvarar för, och för jourservice vid akuta fel. Även enskilda medlemmar kan vända sig till Teknikförvaltning i Stockholm AB för reparationer i lägenheten.

OBS att medlem debiteras för reparationskostnad som Teknikförvaltning i Stockholm AB  eller andra utför om åtgärden är medlemmens ansvar.

- Vid fel på värme och vatten kontakta styrelsen!

- Gräsklippning och snöplogning handlas upp varje år eller sköts i egen regi.